Tweets

#samenloop

Terug
Bekijk meer tweets

Instagram foto's

#samenloop

Terug
Bekijk meer foto's

Nieuws uit het land

Beste mensen, We zijn ongelofelijk blij dat we vrijdag 24 april voor de tweede keer het Samenloop voor Hoop diner kunnen organiseren. Net zoals vorig jaar, gaat de gehele opbrengst van het diner weer naar Samenloop voor Hoop/KWF en helpen wij op deze manier mee in het mogelijk maken naar onderzoek voor een genezing van kanker. Het diner gaat weer op een schitterende Almeerse locatie plaatsvinden; de Stadsboerderij op de Kemphaan. Tineke en Tom van de Stadsboerderij, hebben ons de kans gegeven hun professionele keuken en overdekte markt voor het diner te gebruiken.Een betere plek hadden we ons niet kunnen wensen! We kunnen dit jaar 60 gasten te verwelkomen! Het diner kost 50 euro pp, hiervoor krijgt u een aperitief, amuse en een overheerlijk 4 gangen diner (gemaakt door onze topchefs Mandy en Eric) met 2 glazen wijn of frisdrank. De ingredienten voor het diner komen zoveel mogelijk uit Almere en zijn,indien mogelijk, van biologische afkomst. LET OP: het is nog tot 14 april mogelijk je in te schrijven. Meld je aan via slvhdiner@outlook.com We gaan er weer een onvergetelijke avond vol muziek, lekker eten en gezelligheid van maken en we hopen u te mogen verwelkomen. Tot ziens! Eric, Mandy, Yanthe, Galina, Marja, Carola

Super trots zijn wij op het speciaal voor SamenLoop Helmond ontworpen Kinder SamenLoop logo. Groep 5700 bedankt! kindersamenloop

Nog maar 4 maanden tot de start van Samenloop voor Hoop Etten-Leur 2015 Nog maar 120 dagen te gaan en dan start de tweede editie van de Samenloop voor Hoop 2015 te Etten-Leur. De afgelopen maanden heeft de organisatie niet stil gezeten en heeft al veel geregeld waardoor we nu al durven te zeggen dat de Samenloop net als in 2013 een fantastisch evenement gaat worden. De aanmelding van teams en survivors die de basis zijn voor het evenement zijn de afgelopen maanden steeds verder groeiende geweest. Wij vinden het fantastisch dat zoveel mensen bereid zijn om te participeren en in woord en daad aantonen hoe zij de Samenloop steunen en mee willen werken aan een succesvolle editie in 2015. Om jullie een idee te geven wat we onder andere al geregeld hebben een summiere opsomming: Alle benodigde vergunningen zijn aangevraagd en hebben we ontvangen.  We hebben vele bedrijven benaderd en bereidwillig gevonden om de samenloop te sponsoren, soms in de vorm van een financiële bijdrage ten gunste van het KWF, of in natura waarbij ze benodigde producten en/of diensten leveren. Dat is uitlopend van zakjes suiker tbv de koffie tot de toiletwagen en muziekinstallaties aan toe.  Samen met Meezn2n is er een aantrekkelijk programma in ontwikkeling dat zorg draagt voor een gezellige muzikale sfeer. Hierbij hebben een mooie variatie van genres waardoor iedere deelnemer en bezoeker een keertje een dansje kan wagen. Ook niet onbelangrijk is het verzorgen van de interne mens dus net als de editie in 2013 hebben we geregeld dat voor de deelnemers die daar behoefte aan hebben er de mogelijkheid bestaat om in te schrijven voor ontbijt, lunch en diner. En daarbij gaan we wederom voor een overheerlijk indische rijsttafel. Daarnaast zal er op het terrein zelf ook eten te verkrijgen zijn oa in de vorm van bijvoorbeeld een broodje knakworst.  Om tussen het lopen, dansen en eten even bij te kunnen komen hebben we een feesttent van 25 bij 10 met daarbij een gezellig terras. Hier hebt u een mooi uitzicht op het podium en kunt een genieten van een drankje om vervolgens vol overgave weer terug op de loopbaan of dansvloer te gaan. Hierbij willen we nogmaals benadrukken dat het zonder alle enthousiaste mensen die een bijdrage leveren aan de totstandkoming van de samenloop 2015 het ons niet zou lukken. Dus aan al die teams, survivors , vrijwilligers en sponsoren die zich al hebben aangemeld zeggen wij; bedankt en we kijken ernaar uit om samen met jullie de Samenloop wederom tot een geweldig succes te maken. We zijn dus op de goede weg maar kunnen altijd nog hulp gebruiken, dus kent u mensen en/of bedrijven die een bijdrage willen leveren vernemen wij dat graag en kunnen wij hen ook deelgenoot maken van het fantastisch evenement dat er aan komt over nog maar 120 dagen. Vriendelijke groeten en tot ziens op de samenloop! Organisatiecommissie samenloop voor Hoop Etten-Leur

15 april 2015 Omdat er helaas veel kinderen zijn die hun vader, moeder, tante, oom, opa, oma of vriendje of vriendinnetje verloren zijn aan de strijd tegen kanker wordt er tijdens de aankomende editie van de SamenLoop voor Hoop (zaterdag 13 en zondag 14 juni, Timorpark) een  KinderLoop georganiseerd. De KinderLoop is speciaal voor kinderen tussen de 4 en 12 jaar en start om 15.30 uur. De opening van de KinderLoop wordt door Mr. Geraldi verzorgd. Voor, tijdens en na de KinderLoop zijn er activiteiten voor kinderen in het Timorpark aanwezig, en krijgen de deelnemer(tjes) een leuke Goodybag met een blijvende herinnering aan de KinderLoop. Kinderen in bovenstaande leeftijd lopen 1 uur, samen met de andere deelnemers over het parcours. Kinderen die meedoen aan de KinderLoop hoeven geen inschrijfgeld te betalen. Maar dragen dmv sponsoring van ouders, Opa/oma’s, vrienden, familie hun steentje bij aan de SamenLoop voor Hoop. Kinderen kunnen klusjes doen om geld op te halen. Bv Kamer opruimen, lege flessen inzamelen, klusjes doen, strijken, tuin aanvegen, noem maar op! Begeleiding van een volwassene is verplicht. Ben je enthousiast en wil je een inschrijfformulier ontvangen (klik hier) of heb jij of een begeleider vragen, mail dan naar: a.m.e.vanzutphen@quicknet.nl . De inschrijving voor de KinderLoop sluit op maandag 01 juni.   11 april 2015 Dankzij ondermeer een goed bezochte teambijeenkomst afgelopen woensdag in het Gemini staan we nu op........ 40 teams! mooi getal!? maar nog lang niet genoeg ;-) Er is nog volop ruimte voor meer teams toch? Kijk  hier welke teams  zich al hebben aangemeld. Ook een team opstarten en meedoen met de Samenloop voor Hoop? Schrijf je dan snel in , loop mee en maak er zo samen een onvergetelijke dag van! Leuk idee? Een facebook pagina van je team! Handig voor mededelingen en acties! Geef je link snel door dan koppelen wij hem aan de lijst.......   02 april 2015 Kinderloop SamenLoop voor Hoop: Op zaterdag 13 juni van 15.30 tot 16.30 uur is er een speciale Kinderloop. Volg deze link voor meer informatie en deze link voor het inschrijven. Of deze link voor het sponsorformulier. 8 april informatie avond voor de deelnemende teams  en iedereen die zich nog wil inschrijven of informatie nodig heeft.  Locatie Gemini Ziekenhuis Zr Kueterzaal. Inloop vanaf 1900 uur. Het globale schema van het weekend 13 en 14 juni, het complete programma volgt spoedig Ceremonietijden : 13 juni 14.00 uur                            Opening - eerste ronde voor eregasten 15.30 - 16.30 uur                 KinderLoop voor basisscholen 23.00 uur                            Kaarsenceremonie 14 juni 07.00 uur                            Dag begroeting 14.00 uur                            Sluiting met ronde voor iedereen 12 maart 2015 Schijf het vast in uw agenda: 8 april informatie avond voor de deelnemende teams en iedereen die zich nog wil inschrijven of informatie nodig heeft. Locatie Gemini Ziekenhuis Zr Kueterzaal. Inloop vanaf 1900 uur. YEAH! Het gaat de goede kant op, Den Helder loopt warm, we staan op 34 teams!. Op naar de 50! Hartelijk welkom aan de nieuwe teams. Kijk  hier welke teams  zich al hebben aangemeld. Bent u ook een survivor  (volg deze link voor meer informatie) en wilt u deelnemen aan de SamenLoop voor Hoop als eregast?  Stuur dan een mail naar eregastbijslvh2015@ziggo.nl   26 februari 2015 Weet u dat 10% van de opbrengst van de SamenLoop voor Hoop naar de Stichting Inloophuis Den Helder eo gaat? Welkom team nummer 31: Brussels Sprouts!!!!! Sponsoren Onze sponsorenlijst groeit maar we zijn altijd op zoek naar nieuwe sponsors! Wilt u ook met uw logo op de site?  Neem  contact   op met de organisatie voor de mogelijkheden. 17 februari 2015 Yes!  We staan op 30 teams!. Kijk hier welke teams zich al hebben aangemeld. Ook een team opstarten en meedoen met de Samenloop voor Hoop? Schrijf je dan snel in , loop mee en maak er zo samen een onvergetelijke dag van! Leuk idee? Een facebook pagina van je team! Handig voor mededelingen en acties! Geef je link snel door dan koppelen wij hem aan de lijst....... 10 februari 2015 Veiling Op zondag 14 juni zal er tijdens de SamenLoop voor Hoop een veiling van bijzondere artikelen plaatsvinden. Hierbij worden ondermeer de volgende artikelen geveild: 20 waardebonnen van Michelle's Beauty & Care   michelles beauty  care     De twee onderstaande beeldjes zijn speciaal voor de SamenLoop voor Hoop gemaakt.  infinity        de eeuwige vlam "Infinity" en "Eeuwige vlam" Speciaal gemaakt en geheel belangeloos ter beschikking gesteld door beeldhouwster Renata Nieuwenhuis uit Vleuten.     De hoogste bieder mag zijn/haar beeldje zelf in ontvangst komen nemen op zondag 14 juni. Laat deze kans niet aan u voorbij gaan en biedt !! Wilt u alvast een bod doen of heeft u ook iets (bijzonders) te veilen voor de SamenLoop? Neem dan contact op met de organisatie.   30 januari 2015 Start verkoop kaarsenzakken per 1 februari Persbericht start verkoop van kaarsenzakken voor de SamenLoop voor Hoop. Op 13 juni en 14 juni 2015 organiseert een groep enthousiaste vrijwilligers voor de tweede keer de ‘SamenLoop voor Hoop’ in Den Helder. Op beide dagen wandelen diverse teams in totaal 24 uur lang in het Timorpark langs een parcours om te vieren dat tegenwoordig zoveel mensen kanker overleven én om stil te staan bij degenen die de strijd hebben moeten opgeven of nog steeds voeren. Een van de belangrijkste en meest indrukwekkende onderdelen tijdens dit evenement is de kaarsenceremonie.  De kaarsenceremonie is hét moment om stil te staan bij kankerpatiënten, ex-kankerpatiënten en alle mensen die aan kanker zijn overleden. Het moment waarop iedereen beseft waar SamenLoop voor Hoop eigenlijk om draait. Of je nu zelf aan SamenLoop voor Hoop meedoet of er alleen emotioneel bij betrokken bent, iedereen kan een Kaars van Hoop branden om dierbaren steun te betuigen of te herdenken. De Kaars van Hoop is een brandende kaars in een met zand gevulde papieren zak waarop je een persoonlijke boodschap kunt zetten. Veel mensen schrijven er de naam van hun dierbare op, anderen willen er graag een persoonlijke boodschap, wens of foto aan toevoegen. Deze kaarsen(zakken) worden vervolgens door vrijwilligers op zaterdagmiddag van zand en een kaars voorzien en rondom het parcours neergezet. Het gedenkmoment vindt plaats als alle kaarsen zijn aangestoken. Gedurende de nacht zijn de deelnemers omringd door een zee van licht van deze bijzondere kaarsen.  De kaarsenzakken van de Kaarsen van Hoop zijn essentieel voor het evenement. De donaties van de kaarsenzakken komen ten goede aan KWF Kankerbestrijding en het Inloophuis Den Helder eo.
 Maar nog belangrijker:  de kaarsenzakken zijn een symbool van hoop. Bij het licht van al deze Kaarsen van Hoop herdenken wij samen onze dierbaren, maar verspreiden we vooral hoop op morgen. Want iedereen verdient een morgen. De Kaarsenceremonie begint op zaterdag 13 juni om 2300 uur. De kaarsenzakken kosten vijf euro per stuk en zijn vanaf 1 februari verkrijgbaar bij een van de navolgende verkooppunten in Den Helder en Julianadorp: Halfords Den Helder – Keizerstraat 24 Bikestore Den Helder – Schootenplaza Bikestore Julianadorp – Loopuytpark 20 Inloophuis Den Helder eo – Marsdiepstraat 621a 22 jan 2015 Al 23 ingeschreven teams!!!! Volg deze link en bekijk de deelnemende teams.   10 jan 2015 DEV Verhuur  sponsort de SamenLoop voor Hoop met dranghekken en fietsenrekken logo d.e.v      

Elke SamenLoop mag een gedeelte van de netto-opbrengst besteden aan een (lokaal) inloophuis. In 2014 is hier veelvuldig gebruik van gemaakt.

Als vrijwilliger kun je andere mensen inspireren. In 'Uit het paarse hart' komen enthousiaste vrijwilligers aan het woord. Deze keer Rob Vlugt, oud-commissielid van SamenLoop Best en SamenLoop-coördinator.

Als vrijwilliger kun je andere mensen inspireren. In 'Uit het paarse hart' komen enthousiaste vrijwilligers aan het woord. Wendy en Petra organiseerden een bijzonder Verwenplein voor de survivors van SamenLoop Berghem.